7راه‌حل سهل برای مراقبت از ناخن‌های شكننده

چهارشنبه 3 خرداد 1396
23:29
Camp Velez



ناخن هایتان را مرطوب نگه دارید
برای اینكه ناخن‌هایی سالم داشته باشید نیاز به‌این است كه ناخن و پوسته اطراف آن را به طور تروتمیز چرب كنید و مدام كرم مرطوب كننده همراهتان باشد . به‌طور كلی بهتر است با به کار گیری از كرم‌های مرطوب‌كننده هر روز مخصوصا در هوای سرد و خشك , ناخن‌ها را مرطوب كنید .

دستكش , دوست ناخن‌های شما
در صورتیکه كه دستان‌تان با آب فراوان تماس دارااست , برای خودداری از آسیب وصال به ناخن , و نرم شدن آنها از دستكش منفعت كنید . هنگام ظرف شستن وشست و شوی خانه , به کار گیری از دستكش واجب است .

آهن به تن بزنید
در‌صورتی‌که آهن كافی دریافت نكنید ناخن‌هایتان آن را نشان می دهد . كمبود آهن كه در خانم‌ها رایج است سبب ساز شكنندگی ناخن‌ها می‌شود ; بنابراین کسانی که این مشكل را دارا‌هستند بایستی غذاهای پرآهن مصرف کنند که بهترین منبع دریافت آهن , اسفناج و گوجه فرنگی است . همینطور منابع حیوانی آهن عبارت است از گوشت گاو , بوقلمون , اردك , مرغ , میگو و تخم مرغ . منابع گیاهی آهن سویا , عدس , لوبیا و سبوس است .

با مصرف ویتامین C میتوانید به جذب آهن حیوانی به بدن كمك كنید ; البته همت كنید مواد غذایی بی نیاز از آهن , زینك , ویتامین B و گوگرد مصرف كنید چون مواد غذایی پروتئینی كه غنی از اسیدهای آمینه , ویتامین B و گوگرد میباشند , سبب دشوار و قشنگ شدن ناخن‌هایتان میشوند .

استفاده بیش از حد از لاك سبب ساز خشكی و شكننده شدن ناخن‌ها می شود

لاك ممنوع
استفاده بیشتراز حد از لاك سبب ساز خشكی و شكننده شدن ناخن‌ها می شود . لاك موجب میشود كه سوراخ‌های تراز ناخن بسته شوند و ناخن با مشكل كمبود اكسیژن مواجه شود ; بدین ترتیب به کار گیری نكردن از لاك در طولانی‌مدت ملازم با رعایت سایر اصول گفته شده می‌تواند باعث بهتر شدن شرایط ناخن شود ; پس تنها در شرایط خاص لاك بزنید .

وقت مناسب ناخن‌گیری
مدام بعد از حمام ناخن‌های خود را بگیرید زیرا آسیب كمتری به آن می رسد . در بقیه مواقع ناخن شكنندگی داراست كه به تراز ناخن آسیب می رساند البته بعداز خزینه , ناخن نرم است و شكننده نمی باشد .

آب بنوشید
یك آزمایش بی آلایش برای تشخیص كمبود آب بدنتان این است که مرحله ناخن را محكم فشار دهید تا ناخن از صورتی به سفید تغییر و تحول رنگ دهد ; آنگاه ناخن را رها كنید و ببینید در چه وقتی به رنگ نخستین خویش برمی‌گردد . چنانچه ناخن كمتر از دو ثانیه به رنگ اصلی‌اش باز نگردد یعنی بستر ناخن در گیر كمبود آبی رنگ است . در طولانی بازه زمانی این كمبود آب باعث شكنندگی ناخن می شود ; بدین ترتیب برای مراقبت سالمی ناخن‌هایتان به اندازه كافی آب بنوشید .

پروتئین فراموش نشود
كمبود پروتئین , خود را به صورت یك نوار سفید در پهنا ناخن نشان می دهد . ناخن‌ها بیشتر از پروتئین ساخته شده‌اند ; براین اساس برای اینكه ناخن‌هایی بلند , کارکشته و جذاب داشته باشید می بایست روزانه به حدنصاب پروتئین مصرف كنید . كراتین , عنصر اصلی مو و ناخن , از آمینواسیدها علی الخصوص سیستئین ساخته شده است . با این حال بدین معنی نیست كه شما به مكمل‌های سیستئین نیاز دارید .


خوردن منابع پروتئینی متنوع می تواند به شما این اطمینان را بدهد كه برای داشتن ناخن‌هایی سلامت به میزان كافی آمینو اسید مصرف كرده‌اید . درحال حاضر این پروتئین به اندازه قابل توجهی در ماهی قزل‌آلا , ماست و گردو موجود است . منابع دیگر پروتئین مشتمل بر ماهی , میگو , بوقلمون , مرغ , گوشت , سویا , تخم مرغ , آجیل و لبنیات است .


[ بازدید : 26 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بینی عمل کرده بازیگران است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]