جوان به حیث وصال زنان میانسال

چهارشنبه 3 خرداد 1396
23:28
Camp Velez



در‌صورتی‌که در سنین میانسالی به سر میبیرید و دوست دارید برنا خیس به لحاظ برسید این مطلب کشور ایران ناز را از دست ندهید . با رعایت این موردها می‌توانید تناسب اندام خویش را نگهداری نمائید و نشانه ها یائسگی را کاهش دهید .

* ماهی بسیار مصرف نمائید
خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی بعد از یائسگی ارتقا می‌یابد , بنابراین دست‌کم دو توشه در هفته ماهی بخورید ( ترجیحا ماهی‌های آزاد و سالمون که چربی‌های سالم دارند ) . به گفته جوآن منسون , مدیریت راءس طب پیشگیرانه در درمان‌گاه بریگهام , زنان میتوانند به جای ماهی از قرص‌های کامل کننده نیز استفاده نمایند .

*وزن قلیل نمائید
مری جین مینکین , مدرس رشته‌های زنان و وضع حمل , امراض زنانه و علم ها تولیدمثل در دانش گاه پزشکی دانشگاه ییل , می‌گوید : «اگر اضافه‌وزن دارید , برای به دست‌کم رساندن نشانه ها یائسگی و کاهش مخاطرات ناشی از اختلالات هورمونی می بایست وزن خود را نادر فرمایید . » لاغر کردن نه‌تنها خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان سینه را کاهش می دهد , بلکه به زنان چاق امداد می‌کند از گرگرفتگی ناشی از اضافه‌وزن رها شوند .

*کلسیم جذب کنید
نیاز به کلسیم پس از 50 سالگی از 1000 میلی‌گرم در روز به 1200 میلی‌گرم ارتقاء مییابد . به گفته پزشک مینکین , با کاهش سطح استروژن در تن استخوان‌ها حاذق به جذب کلسیم ضروری نخواهند بود . شما میتوانید با نوشیدن یک فنجان شیر کم‌چرب , یک اسپرسو یا مصرف 28 گرم ماست , 1100 میلی‌گرم کلسیم بگیرید . از این رو , فقط بایستی 100‌میلی‌گرم مکمل دریافت نمایید تا سطح کلسیم مورد‌ نیاز برای بدن تامین شود .

*از خوردن خوراکی های نفاخ خودداری کنید
به گفته پزشک معالج مینکین , تمام زنانی که به سن یائسگی می‌رسند از نفخ شکایت می نمایند . استدلال قطعی نفخ معلوم نمی‌باشد , اما تصور میگردد که اختلالات هورمونی در زمان یائسگی نقش موثری داشته باشد . کارایی فرمایید اندازه نمک و کربوهیدرات‌های فرآوری ‌شده را در رژیم غذایی خود کمتر فرمایید تا آب تن از دست نرود . اما از مصرف غلات سبوس‌دار , میوه و سبزیجات که سرشار از فیبر می باشند چشم‌پوشی نکنید .

*غذاهای حاوی سویا مصرف فرمایید
سویا حاوی استروژن گیاهی است ; از این رو بسیاری از زنان تصور میکنند که مصرف آن باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان خواهد شد . با این وجود , شواهد چندانی درین رابطه نیست . این تصور غلط از مطالعاتی نشأت میگیرد که مصرف مکمل‌های حاوی سویا را با پرورش تومورهای اساسی به استروژن دارای ارتباط می‌دانند . غذاهای حاوی سویا باعث تسکین گرگرفتگی شده و ارتباطی با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه ندارند . زنان ژاپنی بیشترین میزان مصرف سویا را دارا‌هستند , ولی کمتر به سرطان سینه در گیر می شوند . علیه , آن نوع از زنان ژاپنی که به جهت هجرت به ایالات‌متحده سویای کمتری مصرف کردند , از بخت بیشتری برای ابتلا به سرطان برخوردارند .

*دمنوش بنوشید
نوشیدن یک فنجان چای و دمنوش گرم یکی بزرگ‌ترین لذت‌های شروع یک روز فوق‌العاده است . با این حال , مصرف نوشیدنی‌های گرم در صبح به زنان بالای 45 سال و اشخاصی که در سنین یائسگی قرار دارا هستند پیشنهاد نمی شود . به‌طور کلی , نوشیدنی‌های گرم سبب ساز ارتقا گرگرفتگی در‌این زنان میگردد . کافئین موجود در قهوه و چای نیز به این اختلال دامن میزند .

*صبحانه را حذف نکنید
متخصص ها تغذیه بر این باورند که تناول کردن ناشتایی به کاهش وزن و ارتقاء سوخت‌وساز بدن یاری می کند . در یک مطالعه , زنانی که ناشتایی کامل می‌خوردند پس از 8 ماه 21درصد از وزن خویش را کاهش دادند ; درمقابل زنانی که از مواد غذایی کم‌ کربوهیدرات در وعده صبحانه استفاده می‌کردند , فقط توانستند 5/4‌ درصد از وزن خود را معدود نمایند . زنانی که به‌طور مداوم ناشتایی میخورند , باوجود دریافت مواد پرکالری , همت بهتری در کاهش وزن دارا‌هستند .

* ویتامین‌درمانی کنید
وجود کلسیم و ویتامین ‌D برای استخوان‌ها حتمی است ; با این حال اکثری از متخصصان معتقدند که تراز این دو ادغام ضروری در بدن دوچندان زیر است . موسسه ملی پوکی استخوان به زنان 40‌ساله پیشنهاد می کند روزانه 1000میلی‌گرم کلسیم و 400 تا 800 واحد ویتامین‌D اخذ کنند . زنان می توانند با مصرف شیر , ماهی سالمون و مکمل‌های ویتامینه بدین ترکیبات دست یابند . به پیشنهاد برخی متخصص ها , هر شخص باید روزانه 1000 واحد ویتامین دریافت کند تا در سلامت کامل باشد .

* با استرس مقابله نمائید
یک قلب سلامت , هنگام دم سریع‌تر و هنگام بازدم کندتر می‌تپد . ولی استرس ضربان ارگانیک قلب را مختل کرده و با افزایش فشار‌خون , کاهش انرژی مغز , تنزل میل جنسی و ارتقا سرعت مرگ سلولی بر سلامت تن اثر می‌گذارد . دکتر معالج کلر مایکلز ویلر , مولف کتاب «10‌راه‌ حل ساده برای در دست گرفتن استرس» در این مورد میگوید : «استرس سبب ساز می گردد سریع‌تر پیر شوید . »

* پروتئین بیشتری مصرف فرمائید
مصرف مواد غذایی سرشار از اسیدهای آمینه به تامین پروتئین‌های ضروری برای بدن یاری کرده و تراز کارایی انتقال‌دهنده‌های عصبی مغز را تقویت می کند . این مسئله به کاهش علامت ها افسردگی مانند ضعف خاطر سبب میشود . همت فرمایید در هر وعده غذایی حدود 100 گرم پروتئین کسب کنید . ماهی و تخم‌مرغ منابع مناسبی برای پروتئین می باشند . با این وجود , از کربوهیدرات چشم‌پوشی نکنید ; کربوهیدرات‌ها با ارتقا ایجاد سروتونین در مغز سبب ساز بهبود خلق‌وخوی شما خواهند شد .

* تقویت سوخت‌وساز تن
انجام تمرینات قدرتی در یک دوره 6‌ ماهه به تقویت متابولیسم بدن یاری می نماید ( مطالعه روی مردان حاکی از تقویت 7درصد متابولیسم تن است ) , به‌طوری که می توانید با بهبود روند سوخت و ساز هنگام استراحت روی مبل هم کالری بسوزانید .

* ماجراجویی نمائید
دکتر لورا برمن , مدیریت کلینیک مشورت کردن زناشویی برمن در شیکاگو , در این زمینه میگوید : «وقتی شیدا میشوید , سطح دوپامین در مغز به بالاترین حد ممکن میرسد . به‌طور شبیه , زمانی یک کار مختلف و ماجراجویانه می کنید , همین رخداد برای‌تان میفتد . فعالیت‌هایی نظیر هجرت به یک نقطه دوردست با همسرتان منجر تولید پیوندهای عمیق بین شما خواهد شد . »

*حتما برای تفریح و گردش وقت بگذارید
گردش با عزیزان باعث کاهش استرس و ارتقاء خودبا‌وری شده و محبوبیت شمارا نزد همسرتان ارتقا خواهد بخشید . ادوارد اشنایدر , استاد علم ها پزشکی در دانش گاه کالیفرنیای جنوبی , می گوید : «زنان در ایجاد ارتباطات اجتماعی فوق‌العاده می باشند ; البته اکثر وقت ها آنها وقتی به سن 40‌سالگی می‌رسند , به‌دلیل کار و مشغله از ارتباطات خود فاصله میگیرند . » زنانی که در محفظه خانواده , محل کار و گروه‌های مذهبی ارتباطات حاذق دارند , از بخت کمتری برای ابتلا به فشار خون , دیابت , بیماری‌های قلبی و سکته مغزی برخوردارند .

* چکاپ نمائید
با انجام آزمایش‌های زیر از شرایط سالم خود مطلع شوید :
√ معاینه دیده : هر 2 تا 4سال
√ فشار خون : هر 2سال
√ آزمایش پاپ‌اسمیر و معاینات لگنی : هریک تا 3سال
√ تیروئید : هر 5سال
√ ارزیابی مول : هر سال
√ ماموگرافی : هرمورد تا 2سال
√ قند‌‌خون : هر 3سال از سن 45سالگی

* باورهای اشتباه را بدور بزنید
از تبلیغات داروها گرفته تا گونه های کتاب‌های رژیم غذایی , حرف‌های بخش اعظمی درباره یائسگی و سلامت زنان می‌شنویم که به مشقت می‌توان فهمید کدام یک از آنها حقیقت دارد . پیرو ۱۰باور رایج نادرست در این مورد را برای‌تان آورده‌ایم :

1 . هورمون‌‌درمانی یائسگی را متوقف می‌کند!
هیچ شواهدی مبتنی بر اثربخشی بخش اعظم هورمون‌درمانی جایگزین وجود ندارد . مطالعات پژوهشی انجام ‌شده نیز دقت چندانی به‌این متد درمانی نداشته‌اند .

2 . با بالارفتن سن میل‌ زناشویی کاهش می‌یابد!
میل‌جنسی بشر در حین عمر به‌ طور مکرر تغییر‌و تحول می‌نماید . این میل از کیفیت رابطه , تندرست کم عقل و جسمی و اکثری از عوامل دیگر تاثیر قبول میکند . مصرف بعضا داروها بر میل ‌جنسی و کیفیت رابطه زناشویی اثر می گذارند .

3 . در یائسگی مرحله تراکم استخوان کاهش مییابد که بیان‌کننده احتمال شکستگی استخوان است!
تراکم استخوان تنها یکی عوامل موءثر بر خطر شکستگی استخوان است . سن , داروهای مصرفی , وضعیت جسمانی و سابقه خانوادگی ازجمله عواملی میباشند که در‌این امر دخیل‌اند . شما می‌توانید با مصرف کلسیم و ویتامین‌D , ورزش , کنار گذاشتن سیگار و چکاپ منظم از شکستگی استخوان‌های‌تان پرهیز نمائید .

4 . زمان یائسگی با ازدست دادن حافظه و افسردگی همپا است که تا نقطه پایان قدمت با زنان خواهند بود!
چه تصویر هولناکی! اکثری از زنان زمان گذار یائسگی را با کمترین اندازه اندوه سپری می کنند و اکثر زمان ها نیازی به معالجه ندارند . گرگرفتگی و بقیه ناراحتی‌های مرتبط با یائسگی موقت بوده و روش‌های بخش اعظمی برای مدیریت آن‌ها موجود است .

5 . در شرایطی‌که تا به درحال حاضر هیچ یک از اعضای خانواده به سرطان پستان دچار نشده‌اند , شما نیز نخواهید شد!
سابقه خانوادگی سرطان سینه احتمال ابتلا بدین بیماری را ارتقا می‌دهد . البته 70 تا 80درصد از زنانی که به سرطان سینه دچار می شوند , سوابق خانوادگی ندارند .

6 . بارداری ناخواسته فقط در زنان برنا چهره می‌دهد!
به‌طور کلی , زنان متاهل بالای 40‌ سال به‌ مراتب کمتر از زنان جوان حامله میشوند . با این حال , متخصصین بر این باورند که اکثری از بارداری‌ها به‌صورت ناخواسته و غیر‌منتظره فیس میدهند . حتی‌در مواقعی که در پی پیشگیری نیستید , باید مراقب عفونت‌های مقاربتی باشید .

7 . بهترین راه پرهیز از بیماری مصرف دارو است!
عمل بینی دکتر پورصادق مشهد دارو نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌ها دارد ; با این وجود , روش‌های اکثری برای بهبود سطح تندرست هست . رعایت رژیم غذایی , فعالیت بدنی و کنار گذاشتن سیگار در بالا این فهرست قرار دارا‌هستند . برخی اوقات , تغییر‌و تحول عادات رفتاری تاثیر بیشتری از مصرف قرص و دارو داراست .

8 . زنانی که کلسترول بالا دارند , البته بیماری قلبی ندارند , می بایست از داروهای کاهنده کلسترول استفاده کنند!
داروهای کاهش‌دهنده سطح کلسترول فراوان هستند , اما هنگامی که کلسترول بالا با بیماری‌های قلبی ملازم نیست , هیچ معیار مشخصی برای استفاده از این داروها نیست . در‌صورتی‌که میخواهید از داروهای کاهش‌دهنده سطح کلسترول به کار گیری نمایید , بهتر است به سایر روش‌های موجود نیز نگاهی بیندازید .


9 . در صورتی‌که دکتر معالج می گوید هیسترکتومی فرمائید , پس حتما لازم است!
نزدیک به یک‌سوم از زنان آمریکایی در 60 سالگی هیسترکتومی می کنند ( جراحی برداشتن رحم ) . فعالیت هیسترکتومی در بسیاری از مورد ها جان افراد را نجات داده است ; با این وجود , انجام این عمل در بعضا مورد ها ضرورتی نداشته و فقط شمارا در معرض دلایل جانبی جراحی قرار می دهد .

10 . ارتقاء وزن و کاهش قدرت و انرژی در سنین بالا اجتناب‌ناپذیر است!
مواجهه با این تغییرات یک فرمان طبیعی است , البته اجتناب‌ناپذیر وجود ندارد . اکثری از زنان به‌دلیل عدم عمل جسمانی و عادات بد غذایی بدین مشکل ها در گیر میگردند . چه بایستی کرد؟ غذاهای سلامت و میان‌ وعده‌های مغذی بخورید و راهی برای ورزش کردن بیابید . برای مثال می‌توانید به جای آسانسور از پله‌ها استفاده کرده یا این که در خانه از تکنیک‌های ایروبیک استفاده نمائید .


[ بازدید : 22 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بینی عمل کرده بازیگران است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]