راز داشتن یک لبخند قشنگ و جالب مجموعه : بهداشت و زیبایی و فشن

چهارشنبه 3 خرداد 1396
23:29
Camp Velez


سر داشتن یک لبخند قشنگ و جذاب

به نقل از ایران ناز در صورتیکه تامل نشستن روی صندلی دندانپزشکی شمارا مضطرب می نماید , دفعه بعد از آن تلفن همراه هم پا یا این که پلیر و هدفون خود را ببرید و به یاری گوش دادن به موسیقی های دلخواهتان , خویش را دعوت به متانت نمائید . زیرا بعضی افراد زمانی که عصبی میگردند نفسشان را در سینه حبس می نمایند , حس اضطرابشان تقویت میشود بنابراین بر تنفس خویش دائما اعتنا فرمائید . علاوه بر اینها می توانید با دندانپزشک خود سخن فرمائید . او هراس شما را می‌فهمد و یاری می‌کند شم وقار پیدا فرمائید .

اولیه نخ دندان بکشیم سپس مسواک بزنیم یا این که برعکس؟

زمانی اولیه نخ دندان می کشید , مسواک زدن موثرتر میشود زیرا ذرات خوراک از بین دندانها و لثه بیرون میشود و اذن میدهد مسواک با خویش دندان تماس پیدا کند . در‌حالتی که بهره از نخ دندان عادی برایتان آسان وجود ندارد , می‌توانید از داروخانه نخ نگهدار ( floss holder ) تهیه و تنظیم فرمائید . هنگام مسواک حتما زاویه موهای مسواک می بایست با خط لثه 45 مرتبه باشد , سپس با ملایمت مسواک بزنید و آن را به جلو و عقب حرکت دهید .

از خلال دندان صحیح به کارگیری نمایید

درصورتی که نخ دندان در اختیار ندارید , می توانید ذرات باقیمانده طعام را با خلال دندان از دربین دندانها و لثه بیرون فرمایید اما این کار را می بایست با ملایمت انجام دهید . شاید حواستان نباشد و خلال دندان را به لثه فشار دهید و به آن زخم وارد نمائید یا چه بسا بدتر از آن , بخشی از خلال دندان زیر خط لثه شکسته و انقطاع شود . نخ برای در آوردن ذرات غذا از لابه لا دندانها مورد بهتری است و با بیرون کردن باکتریهایی که در آن ناحیه درست شده شده اند , به دوری از تشکیل پلاک هم امداد می‌نماید . در صورتی مرتبا از خلال دندان برای در آوردن ذرات غذای گیر کرده در بین دندانها در یک ناحیه معین از دهان بهره میکنید , شاید با خلل بزرگتری مواجه باشید و نیاز به معاینه دندانپزشک داشته باشید .

مسواک خود را عوض نمائید

به مرور دوران موهای مسواک مستهلک و ناکارامد می شوند . برای حفظ همت مسواک و لبخند قشنگ , مسواک خویش را هر سه عدد چهار ماه یک توشه عوض نمائید . درباره ی مسواکهای برقی پیشنهاد کارخانه سازنده را رعایت فرمائید . درصورتی که مریض هستید , با عوض کردن مسواک در بالا و انتها بیماری , از تولید مخفیگاه برای باکتریها جلوگیری نمایید .

راز داشتن یک لبخند خوشگل و جذاب

در حالتی که دندانهای سپید دوست دارید , پنیر بخورید

کازئین و پروتئین وی ( whey ) جانور در پنیر با کاهش از فی مابین رفتن مواد معدنی دندان , به حفظ مینای دندان یاری میکنند . پنیر حاوی کلسیم نیز است که برای ایجاد دندان کلیدی است . فراموش نکنید ویتامین D نیز در رژیم غذایی خویش داشته باشید . ویتامین D به جذب کلسیم یاری میکند . معدود غذاهای سرشار از ویتامین D عبارتند از شیر ( غنی شده ) , زرده تخم مرغ و ماهی .

با جوش شیرین از زرد شدن دندانها دوری کنید

در حالتی که شیفته قهوه یا این که دیگر نوشیدنیها و غذاهایی هستید که موجب زرد شدن دندانها می‌شوند , تلاش فرمایید دو توشه در ماه مقداری جوش شیرین ( همانند خمیر دندان ) بر روی مسواک خویش بریزید آنگاه دهانتان را شستشو دهید تا خنده تان زیباتر شود . در شرایطی‌که جوش شیرین ساده لثه یا دندانهایتان را تحریک می‌کند , می‌توانید از خمیر دندانی به کار گیری فرمایید که دربردارنده جوش شیرین است یا کلا از این سفارش صرف لحاظ نمایید .

غذاها می توانند دندانها را سفید یا این که رنگ زرد نمایند

بعضی بر این عقیده اند که توت خارجی می تواند خاصیت سفید کنندگی برای دندانها داشته باشد اما بهتر است بعد از میل کردن غذاهایی که احتمال دارد دندان را لکه دار نمایند ( مثل بلوبری ) و مصرف سیگار , مسواک بزنید . برای به دست کم رساندن تغییر رنگ دندانها , مسواک زده و بعد سیب , گلابی , هویج یا این که کرفس بجوید . تمامی این مواد تحریک کننده بزاق هستند و به سپید شدن دندانهایتان یاری میکنند .

سر داشتن یک لبخند خوشگل و دیدنی

رفلاکس اسید معده تان را تهیه نمایید

در‌حالتی که رفلاکس اسید دارید , با در اختیار گرفتن آن به مراقبت مینای دندان و تندرست دهان خود امداد فرمایید . غذاهای متداولی که رفلاکس را تحریک می کنند عبارتند از شکلات , الکل , نوشیدنیهای کافئین دار مثل نوشابه , قهوه و چای , سیر و پیاز , گوجه فرنگی , مرکبات , نعنا , چاشنی های تند , غذاهای چرب و سرخ شده .

مراقب لهجه خویش باشید

هر توشه که مسواک میزنید , هنگامی را هم به مسواک زدن یا این که تمیز کردن لهجه اختصاص دهید . گویش نقش مهمی در میزبانی باکتریهایی که بوی بدی ساخت می‌نمایند داراست بدین ترتیب با استفاده روزانه از پاک کننده لهجه یا این که مسواک به کاهش ترکیبات ایجاد کننده بوی بد امداد نمائید .

داروها ممکن است موجب بی آبی دهان شوند

دهن برای سالم خویش نیاز به بزاق داراست ولی صدها دارو مثل داروهای ضد افسردگی , فشار خون و آنتی هیستامین بزاق را خشک می نمایند . دارو نسبتاً متداولترین علت بی آبی دهان است . برای مرطوب نگه داشتن دهان مصرف مایعات را افزایش دهید . از دندانپزشک درخصوص تولید تصنعی بزاق یا این که جویدن آدامس بدون شکر پس از غذا کلام نمایید .


[ بازدید : 24 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بینی عمل کرده بازیگران است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]