مواد غذایی اثرگذار برایرشد و تقویت موها

دوشنبه 22 خرداد 1396
1:10
Camp Velez

موهای هر فرد در وضعیت ارگانیک ماهیانه 3 تا 5/3 سانتیمتر رویش می‌کند و کلید اصلی رویش مو نو , پوست و یا رشد ناخن‌ها منوط به تغذیه صحیح و سالم است . اگر تغذیه شما سالم باشد , سلول‌های تندرست و قوی‌تری در سراسر تن به وجود خواهد آمد .
تارنما تخصصی وب ام دی در مقاله‌ای در این‌ باره آورده است : رژیم غذایی سرشار از پروتئین و آهن می‌تواند کیفیت موی را به طور صریح تحت تاثیر قرار دهد .
درین مطلب فهرستی از 9 ماده غذایی تیتر شده که موجب افزایش و تقویت رویش موها می شوند . این مواد غذایی عبارتند از :
– ماهی سالمون ( آزاد ) :
این غذای دریایی سرشار از اسید چرب امگا 3 , پروتئین , ویتامین ب 12 و آهن است . اسید چرب امگا 3 برای سلامت پوست راز موثر و حتمی است و کمبود آن موجب کم آبی پوست سر و ریزش گیسو میشود .
– صیفی جات با برگ‌های سبز تیره :
اسفناج , بروکلی و برگ چغندر سرشار از ویتامین‌های آ و ث میباشند که تن به مراد ساختن چربی پوست به آن ها نیاز داراست و سلامت موی را تضمین می نمایند . به علاوه سبزیجات سبز تیره سرشار از آهن و کلسیم هستند .
– حبوبات شامل لوبیا , عدس , نخود :
این مواد غذایی نه فقط سرشار از پروتئین میباشند , بلکه آهن , روی و بیوتین هم در آن‌ها یافت میشود که همگی این مواد برای سالم گیسو مفید هستند .
– آجیل یا مغزهای گیاهی :
این دسته از مواد غذایی برای پرپشت شدن و درخشندگی گیسو لازم میباشند . این مواد سرشار از سلنیوم می باشند که برای تندرست پوست رمز اثرگذار است . مغز گردو حاوی اسید آلفا لینولنیک ( نوعی اسید چرب امگا 3 ) است که موقعیت گیسو را بهبود میبخشد . آجیل همینطور سرشار از روی است . گفته می گردد که فقدان روی در رژیم غذایی سبب ساز به ریزش گیسو می شود .
– گوشت مرغ و بوقلمون :
این مواد سرشار از پروتئین می‌باشند که مسلما سالم مو را تضمین می‌کند . فقدان پروتئین موجب شکنندگی و قلیل پشتی موی میگردد و نبود شدید آن نتیجه‌ای جز ریزش موی و تغییر تحول رنگ آن ندارد . این مواد همینطور دربردارنده آهن میباشند .
– تخم مرغ :
سرشار از پروتئین است . همینطور بیوتین و ویتامین ب 12 نیز به میزان زیاد در آن یافت می شود .
– غلات سبوس دار :
این مواد سرشار از آهن , روی و ویتامین های تیم ب هستند . همچنین انرژی را ارتقا میبخشند , بنابراین طعام خیر و خوبی مخصوصا در بعدازظهرها محسوب می شوند .
– لبنیات معدود چرب :
این مدل از مواد به ویژه ماست و شیر معدود چرب سرشار از کلسیم می‌باشند که ماده معدنی حیاتی برای رویش گیسو هست .
– هویج :
هویج بهترین منبع ویتامین آ بوده و برای تندرست پوست رمز و قدرت بصیرت مفید است .

پزشکان تاکید دارا‌هستند که رژیم غذایی آشفته و نابسامان و غیرمغذی و همینطور کاهش وزن ناگهانی سالم موها رابه خطر انداخته و چه بسا میتواند موجب ریزش مو شود &# جراحی بینی مشهد ;


[ بازدید : 78 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بینی عمل کرده بازیگران است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]