خردسالان و کرم های ضدآفتاب

دوشنبه 22 خرداد 1396
1:12
Camp Velez

یک آفتاب سوختگی شدید در دوران کودکی احتمال دارد خطر ابتلاء به سرطان پوست را ابعاد در طول معاش فرد افزایش دهد .
مراقبت از خردسال ها در برابر تابش خورشید و تشعشعات زیان آور آن برای والدین بسیار دارای اهمیت است . اینکار مدام سهل وآسان وجود ندارد به این دلیل که ورزشها و عمل های خارج از خانه کودک ها مخوصا در تابستان وقت بسیاری را طلب می کند .
چه بسا هوای ابری هم خلل زاست . بر طبق پژوهش ها پژوهشگران آمریکایی 60 – 80 درصد از تابش های خورشید میتواند از لایه های ابر هم پیشین و به تن یک شناگر در عمق یک فوتی ( 30 سانتی متری ) آب ( در استخر یا دریا ) رسد . تشعشعات مضر خورشید میتوانند از آب , برف , شن و ماسه سفید نیز عبور نمایند . هرچند ما می‌توانیم تابش خورشید را متوقف کنیم ولی یکسری منش هست که خطر قرار به دست آوردن در معرض خورشید را در خردسال ها کاهش دهیم :
هنگام روز : هر وقت که قابلیت داشت کودک ها را از تابیدن بدون واسطه خورشید به دور نگاه داریم . بیشتر بین ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر که تابش خورشید سوزان است .

کلاه : حاشیه کلاه وقتی که کلاه به طریق صحیحی استعمال شود نوپا را از تابیدن بی واسطه خورشید مراقبت خواهد کرد . برای جلوگیری از آفتاب سوختگی استفاده ازکرمهای ضدآفتاب حساس است به ویژه بر روی پوست گردن , گوشها و بینی .

لباس : اگرچه تابیدن های ماورا بنفش خورشید می توانند از لباس های نازک عبور کنند مخصوصا درصورتی که تر هم باشند پارچه هایی با بافتی قطور و سفت از شما در برابر این تابیدن ها خوب تر محافظت می نمایند .
با کارشناس بچه خود در زمینه ی گزینش کرم ضدآفتاب دلخواه با ترکیبات دلخواه برای نوباوه خویش و دسته پوست او مطلقا مشورت فرمایید مخصوا درخصوص خردسالان پایین 2 سال خود . نوپا های ذیل 6 ماه بایستی ازتابش بدون واسطه آفتاب بدور نگه داشته شوند . پوشاندن تراز بدن بچه با جامه شایسته ترین دسته حفظ از پوست نوپا است . اما استفاده ازکرمهای ضد آفتاب را نیز نباید فراموش کرد . مالیدن مقدار مقداری کرم ضد آفتاب بر روی دست ها وصورت موءثر خواهد بود .
بیاد داشته باشید که آسیب های ناشی از تابش خورشید در پوست انباشته شده باقی می‌مانند . کودک ها هر چه بیشتر در معرض تابیدن خورشی باشند احتمال بروز اشتباهات پوستی هنگام بلوغ و بزرگی بیش تر می گردد .
یادآوری : قبلی از منفعت از کرم ضدآفتاب بر روی پوست خردسالان قطعا آنرا بر روی نصیب کوچکی از پوستشان تست نمایید تا وجود یا عدم وجود حساسیت خردسال ها به آن کرم مشخص و معلوم شود .
مشکلات وخطرات ناشی از تابیدن مستقیم خورشید متوقف شدنی نمی‌باشد حتی وقتی که شما والا می‌شوید این جریان ادامه داراست . بنابراین می بایست که به نصایح و دستورالعمل های مراقبتی دقیقا گوش کرده و عمل فرمایید . بدون در لحاظ به چنگ آوردن سن , بدین مسائل نیز می بایست توجه کرد که مناطقی از پوست که بخیه خورده اند و یا این که زخمی از پیش دارا هستند شکننده خیس از سایر بخش ها پوست هستند .


مکمل های موردنیاز
از آنجائیکه کرم های ضدآفتاب ساخت ویتامین D در پوست را مبتلا نقص‌ می نماید بنابراین پیشنهاد میشود که تمام کودکان در شروع دو ماهه اول زندگی خود ویتامین D خوراکی مصرف نمایند تا از پیدایش راشی تیسم ( نرمی استخوان ) و دلایل دیگر کمبود ویتامین D جلوگیری به کار آید .
درمورد کودکان دستکم اخذ ( IU 200 , واحد فی مابین المللی ) از ویتامین D بطور روزانه ضروری میباشد . چه بسا کودکانی که از شیر مادر تغذیه می شوند هم می بایست این مقدار ویتامین D خوراکی را مصرف کنند . نگرانی های اخیر که مسئله تحقیقات بیشتری شده افزایش تعداد مبتلایان به راشیتیسم به خصوص در بخش ها شهری هست . ( راشی تیسم بر اثر نبود تابیدن آفتاب به پوست تن و دریافت ناکافی از ویتامین D تولید می گردد . )
خورشید و تابش های آن منبع مناسبی برای ویتامین D می‌باشد , اما اندازه گیری میزان تابش خورشید دوچندان ایراد است . عواملی مثل تعداد رنگدانه های جان دار در پوست نوباوه , تابش آفتاب به پوست و … بر واحد سنجش ویتامین D که تن ساخت می نماید اثر گذار است .
علی الخصوص کودکانی که با شیر مادر تغذیه میشوند بیشتر در معرض ابتلا به فقدان ویتامین D و راشی تیسم می‌باشند به دلیل آنکه شیر مادر حاوی مقدار یه خرده ویتامین D است در فیض خردسال ها شیرخوار در معرض عارضه ها فقدان ویتامین D قرار میگیرند .

مدل کرم ( یا این که ژل یا لوسیون یا اسپری ) ضد آفتاب کودک ها باید به شکلی گزینش شود که استعمال از آن ریلکس باشد و به داخل چشم و یا این که دهن آن‌ها وارد نشود . از محصولات منحصر خردسال ها حتما به کار گیری فرمایید چون اینگونه تولیدات ملایم تر و مطلوب خیس می‌باشند .
از محصولاتی که روی آنهابر چسبهای ( سوای مواد تحریک کننده ( non - عمل بینی ارزان در مشهد یا ( فارغ از عطرمواد خوش بو کننده ( fragrance free ویا ( ضد حساسیت ( ( hypoallergenic ) نوشته شده استعمال نمائید . کرم های محافظت از پوست در برابر تابیدن های مضر خورشید ( کرم های ضدآفتاب ) که برای خردسالان بزرگتر تهیه و تنظیم گردیده اند نیز با رعایت بعضی از احتیاط های معمول برای کودکان کوچک و نوزادان دلخواه می‌باشند . به عنوان مثال کرم های ضدآفتاب کودک ها و بچه های بزرگتر دربردارنده رنگهای شور و جذابی هستند که به ویژه برای جلب حیث نوباوه ها و تشویق آن ها به استفاده از اینگونه کرم ها پباده سازی و تشکیل‌شده شده اند .
شاید نوزادی که‌این کرم ضدآفتاب را استفاد می نماید یه خرده از ترکیبات مازاد را با انگشت به باطن دهان گذارده و بخورد . ولی میزان کم این مواد خطرناک نیستند ولی شایسته ترین راه و روش دورنگاه داشتن این مواد از دسترس کودکان و بهره نکردن از آنان می‌باشد .


[ بازدید : 81 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بینی عمل کرده بازیگران است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]